Fullt upp

De senaste dagarna har de varit fullt upp.

Ska skriva lite om varje dag iaf om de jag kommer ihåg.


Onsdag : Jobb.

Onsdagen var skön de var chill hela dagen, var inte i skolan om jag mins rätt.

Gick till jobbet vid 20,00. Fullt upp hela tiden. Massa grejer att göra. men jag gav inte upp.

På kvällen var de första gången Nybron hade öppet på en onsdag som natt club, halva priset

fram till 24,00. Så de blev en hel del glas. Slutade 03,00, jag var helt slut. Men kom hem somnade vid 05,00.


Dagens:

Chill klädsel



Torsdag: Avslutning & Party

På tordagen var de riktigt kämpigt att gå upp. Ok jag gick upp runt 10,00 men jag var trött och sliten från går dagen.

Jag tvinga mig upp och kom upp i tid, gick till och med till bussen tidigare än vad jag behövde.

Kom till skolan de var lite grejer i Aulan som vanligt, trevligt trevligt. Vi gick sedan till klassrummet och gjorde väl ingentligen inget speciellt. Våran klass har väl inte den bästa sammanhållningen kanske. Men den är nice ändå.

Efter skolan möte jag Micke, vi skulle gå och käka med Philip och pappa. Min äldre bror följde inte med, han hade annat för sig. Vi gick till Beurt seller eller vad de nu heter. Jätte gott, tog, lammkött, med klyftpotatis och tzatziki. Mhh, gott för magen.

Åkte sedan hem, somnade i kanske 1-2 tim. vet inte exakt. Men de var s Åza som ringde och väkte mig och frågade när jag skulle komma. Gick då upp börja fixa mig och så. Åkte hem till henne, började dricka, lyssna på musik. dansa, satt på balkonen, sjöng till låtar och allt vi nu gjorde. De var vädligt trevligt. Folk från klassen var där, man har ju aldrig festat med dom förut men de var kul så länge de varade. Tack för en trevlig kväll. Åkte sedan hem vi 02,00 tiden ellar kanske senare, åkte kanske inte driket hem, stannade hos en och kollade på film till 04,00 sedan cyklade jag hem och somnade väl nästan på engång. En hel bra avslutning.


Dagens:

I skolan & Kvällens
 

Fredag: Student & Party

Fredagen är väl den jag borde minas bäst men så är de inte. Det hände så jäkla mycket kul och de var grejer hela tiden. Men ska försöka komma ihåg iaf.

Gick ner till stan vid 14,30. Eskils utgång var 15,00. så kom nog lite exakt på sec. stannade och köpte en ros till Linn som jag kunde hänga runt halsen på henne.

Gic krunt på skolgården för att förska hitta hennes familj. Till slut gick jag till stora trappan vid A-huset. Där stod dom. De var en sån sjukt skön stämning. Skit kul verkligen. Grattade alla man såg. Man känner ju typ bara folk på Eskil. Så de blev ju många kramar och många att gratta.

Följde med Linn och Robert när de gick till stadsparken. Vilken jäkla omväg man gick, men de var kul, alla som skrek, sjöng och musik på alla flack som åkte förbi.

Gick sedan hem och börja fixa mig inför kvällen, platta håret, sminka mig och allt man nu gjorde.

Linn kom sedan och hämtade mig runt 18,00. Åkte hem till henns morbror där hon firades. Fy fan vilken rolig släkt hon har :D. Där käkade vi, hade trevligt och somnade nästan i soffan.

Vi var så sjukt trött, vi sa de stänger jag ögona nu så sommnar jag. Man va nog lite sugen på att göra de men man tänkte hur kul kvällen skulle bli.

Hemma hos Linns morbror fick vi även en pigelin drick. Den va skit god. Ska nog ta den ute på krogen nästa gång man är ute.

Senare på kvällen runt 21,00 så åkte vi hem till Robert för att fixa oss de sista, sedan gick vi hem till Roberts mamma där festandet skulle hållas. Där var så så jäkla kul. Jag och Linn ville ha musik så vi hade gjort en party skiva som vi dansade till och översätte texterna från engelska till svenska. Jätte trevligt var de. Drack väl lagom mycket, men mådde sjukt illa, kan inte dricka längre. Sprit går inte, öl är äkligt, sisst jag smakde på de iaf. Och xider går inte heller. Drack 3 cider igår och jag mådde sjukt illa. Så får väl dricka vatten istället.

Men de var en väldigt trevlig student. Tack alla som var inblandade.

Jag och Linn tog en fylle tur till Statoil och köpte mat, fy fan vad gott de va....

Ringde och beställde taxi, tog en taxi hem och somnade runt 03,00. Kom hem vid 02,00.

kvällen varade inte så himmla länge, men alla var så sjukt trötta. Men bra var den.


Dagens:

Skolgårs klädsel. & kvällens
 

Lördag:

Chill & Jobb

Idag Lördag vaknade jag automatisk 11,00. Fan tänkte jag ofta man ska gå upp nu, självklart gick jag inte upp då. Utan somnade om, men vaknade ungefär varje minut. Men gick upp runt 14,30.

Vad ska jag göra vaken, jag kan ju inte vara ute i solen, Gick ut nyss för att sitta och käka, 2 minuter i solen och mina armar börja klia som fan. Så käkade snabbt gick in och nu sitter man vid datorn, de är verkligen jätte tråkigt. Iaf, idag ska jag inte göra något.

Börjar 22,00 ikväll, min chef ringde i Torsdags och frågade ifall jag ville jobba på Torsdags kvällen men kunde inte då, skulle ju festa för att de var avslutning. Senare på kvällen ringde min andra Chef (har två chefer på Nybron) och frågade ifall jag kunde jobba som plock på Lördag. Så jag jobbar ikväll som plock för första gången är sjukt nervös. Man ska ha en vit skjorta, fina lökar man kommer ha på den.. Men får köpa en ny lite större skjorta om jag kommer få jobba mer som plock, har ju mina andra jobbar kläder när jag inte jobbar som plock. Hoppas alla får en bra kväll och festa lugnt för er som ska festa.

Kollade nyss på hur mycket pengar jag har kvar på mitt kort genom internet, jag trodde jag skulle ha typ 200 kr av av mitt studiebidrag. Sätter aldrig in min Lön på kortet men ska börja göra de vid nästa lön. Iaf de jag skulle säga var att jag hade 4500 :- på mitt kort, fan vad jag blev förvånad. Tänkte fan hade jag fått dom pengarna ifrån , så jag kollade upp de och de var mina skatte pengar. Tyvärr, så ska jag ju lägga undan allt, kanske lägger 4000 och tar 500 kr till mig själv. Men glad blev jag iaf.


Tjing pling


Kommentarer
Postat av: Linn

tack själv för en helkul kväll :D

2008-06-07 @ 22:25:12
URL: http://lyxlirare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0