Julen

Vad kan man säga om denna jul då?
Jag anser inte igentligen att julen är någon speciell grej. Man ger varandra paket, äter gott och har det trevligt.
Dom två sista är väl det bästa. Paket är väl bara en bonus. Tycker man borde kunna träffa sin släkt och familj även när det inte är en massa högtider.

I torsdags så var jag, min mamma och två bröder hos min moster där även min morbror, mina två kusiner och min mostersnya (om man kan säga så).
Vi käka, skratta, spela lite olika spel, lyssna på musik, vi hade det som sagt väldigt trevligt. Det blev väldigt mycket skratt.
Vi körde ett julklappas spel. Vi alla nio hade köpt tre paket var. Man skulle slå en tärning och ta varandras paket och det blev ju kaos kan jag och alla andra  som var där hålla med om. Men i slutändan fick jag ett paket peppakakor, en tändare och batterier. Några andra fick inga och andra fick mer. Men jag är nöjd med den julafton.
Självklart fattades en person. Men han fanns med på ett annat sätt.

På fredagen så var jag och mina bröder hos min pappa, där även Anita och sara och hennes kille var.
Blev mycket mat även där. Det var svensk, grekisk och finsk-julmat, som det även var dagen innan.
En jul utan, klyftpotatis, tzatsiki och grekiskaköttbullar är ingen riktig jul.
Det var även trevligt där. Blev käk, pratande och musik.
Alltid lika trevligt att träffas och ha det bra. Vi gav varandra paket. Visste typ allt jag skulle få. Nöjd blev ju jag. En skit snygg tee, två leggins, ett linne, en tröja, 6 glas, presentkort och pengar.

Efter den kvällen, runt halv 10 drog jag till jobbet. Visst var det en kul kväll. Men jag fick stå i garderoben och bokstavligt talat var det kaos. Första gången jag stod i garderoben där nere. Galgar var slut, fick nya och dom var i fel ordning.... usch. Men jag tycker nog jag klara det ganska ok ändå. Visst blev folk sura. Men inte fan skulle dom kunna göra det bättre själva. En bra och rolig kväll att jobba.

Idag har jag inte gjort ett skit. Försökte gå upp till tolv tiden för att åka till min farmor, men kom verkligen inte upp. Men får åka ditt en annan dag och hälsa på.
Ikväll ska jag inte göra ett skit. Kolla på Robinsson. Om annat kommer som förslag är jag väl kanske på, beroende på vad. Tjing pling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0