Ikea

Idag har det faktiskt varit en lång dag.
För mig händer det oftast mycket när jag går upp tidigt. Kanske är så för allt?
Men vid halv tolv så var det jag, Lotta, min bror Alex och min pappa påväg i två bilar till Ikea i västerås.
Jag hade min lilla lista men kom hem med lite annat men inte allt jag skulle ha.
Det blev, en tv-bänk, ben till den, två pappers lådor och två korglådor. Skulle även ha köpt tre hyllor men väntar med det till en annan gång, eller nästa gång blir det.
Vi fyra käkade även där. Provade den där potatisen med köttbullar, det var ju helt ok faktiskt.
När vi kom hem så åkte jag och Lotta nästan på en gång till Tuna park, jag köpte bara ett sommrigt tjokt armband.
Kom hem och då var min andra bror på väg till stan, han frågade om jag ville följa med till stan en snabbis, så gick ner till stan med honom.
Kom hem, käkade mat. Min store bror ringde och sa att han hittat en bra och billigt tv, så beställde en 40 tums tv idag, är väl si så där 8000:- fattigare. Men det får jag leva med. Hoppas den kommer i början av nästa vecka.
Efter maten gick jag upp och började sätta ihop tv-bänken så nu står den där och är färdig. Tar kort på allt när jag har fått tvn också.
Ska till Lotta lite senare vi ska ha film kväll. Behövs efter en sådan kväll. Tjing pling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0