Sanningen är hård

Ibland vill jag bara säga som allt är, men det kommer aldrig att funka. Kan säga så här. som jag skrev tidigare i ett inlägg: - Jag gråter inte över spild mjölk. Livet är hårt just nu, eller hårdare, livet har ju sina glada studer också. Men jag har gråtit i 2 veckor varje kväll innan jag ska sova. Vet inte hur länge jag orkar kämpa, tyvärr. Har inte ringt en psykolog ännu. Jag vågar inte. Tror allt kommer bli värre. Iof så blev det bättre när jag gick till en/två stycken i nian. Kommer ihåg när jag berättade om det största problemet jag hade, jag grätt varenda gång jag var där. Efter varenda gång jag var hos psykologerna så gick jag till den som gjorde så som jag mådde. Nu efter 4 år finns inte problemet längre. Det finns kvar men jag har lämnat de. Men nu handlar det inte om samma sak, nu är det svårare, Trode jag skulle bli fri, börja om på ett nytt liv. Många säger mycket att dom bryr sig, men som min mamma säger, ingen bryr sig om dig, alla tar sig själva i första hand. Det är så jäkla sant. Ingen har ringt och sagt :- Hej Sofia, hur är det ? Inte änns ett sms igentligen. Men finns det itne något som säger, : - Ensam stark? Har någon någonsin tänkt varför jag inte dricker så ofta? Tror inte de. Kan det bror på att jag bli jäkligt deprimerad? Eller att jag kan skäma ut mig och må ännu sämre.? Kanske blir så att man börja tänka mera när man dricker. Hata mig gör det. Men jag är ärlig och skrivet detta. (varsegod och tänkt:- varför skriver hon detta här?) Jo det är en blogg, en sida där jag skriver ner grejer. Jag kämpar i skolan för att kuna gå mitt 4:e år. Jag jobbar så kan jag bli gladae. Om jag inte hade pengar, skulle jag nog inte vara lika glad. - Pengar gör mig inte lycklig, men dom gör mig gladare. Min sömn, varför kan jag inte sova? jag är rädd att somna och inte komma upp till skolan, missa ännu en dag. Må ännu sämre än dagen innan. Har nog inte så mycket mera att säga.

Men ni som har pengar eller pojkvän, en hel familj, syskon. Vad som hellst som gör dagen lite bättre. Lev det livet. Tänk på hur bra du har det. Inte bara ta allt förgivet.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag kan inte säga att jag förstår exakt vad du går igenom, för det gör jag inte. Men jag vet ändå hur det känns att må dåligt, och jag kommer ihåg hur jobbigt det var att gå till psykologen. Det kommer att bli värre och du kommer att må sämre -fast bara till en början sedan blir det bättre. Man måste först sjunka till botten för att kunna nå till toppen! Jag hade turan att ha Ann-Sofie som stöd när jag mådde dåligt, och det hjälper verkligen att ha någon att prata med, någon som bryr sig. Utan henne hade jag nog inte mått så pass bra idag som jag gör. Så jag tycker att du ska ta tag i det här med psykologen. Om du vill så kan jag hänga med som stöd och vänta på dig i vänterummet, det gör jag så gärna. För även om vi inte ses så ofta nu för tiden så bryr jag mig fortfarande om dig och jag finns här för dig om du vill det. Du är stark och du är envis, jag vet att du kommer ta dig igenom det här! Du kan väl ordspråket; vad som inte dödar dig gör dig starkare!

2008-10-13 @ 10:06:55
URL: http://cwm.blogg.se/
Postat av: natalie

Jag vet att vi inte ses så mycket längre, och det är jag ledsen för. Men det handlar inte om att folk inte bryr sig, det handlar inte om att Jag inte bryr mig. Jag bryr mig, även om jag inte visar det, längre. Vilket är otroligt dumt utav mig, men jag har bara haft mycket, jag har knappt varit i stan på flera månader. Jag bryr mig, hör av dig om du behöver något, jag kommer att komma springande!

Alla bryr sig om sig själva, så är det, detsamma gäller dig. Men bara för att man bryr sig om sig själv så betyder inte det att man Inte bryr sig om någon annan. Mår man inte bra själv så kan man inte ens fokusera på någon annan. Så är det ju! Man tar hand om sig själv och ordnar allt för att sedan kunna ha tid och ork att fokusera på att ta hand om andra.



Och om inte du sträcker ut en hand till någon så är det svårt för oss andra att göra just det. För vi vet inte Att du vill ha hjälp och ännu mindre vet vi vad vi ska göra för att stödja dig. Du är inte speciellt öppen med det som tynger dig heller, det gör det ännu svårare.

Men jag kommer att terrorisera dig med sms och samtal om det är vad som behövs. Jag vill att du ska må bra, och det hoppas jag att du vet!



Precis som Camilla skrev så kan jag följa med dig till psykologen om du vill, jag kan tamefan ringa dit om du vill det! Nu ordnar vi det här gumman, jag kan lova dig att det är många som bryr sig.



Jag vet i alla fall att jag gör det. Så om du behöver något eller bara vill prata, hör av dig.

Jag vill verkligen att du ska må bra, du betyder mycket för mig!

2008-10-13 @ 11:55:05
URL: http://jympasko.blogg.se/
Postat av: sofia

Tack tjejer, era ord mycket. Tar självklart åt mig av de ni skrivit. Som sagt umgås ju inte med någon av er. Men ni betyder mycket för de. Vänskapen med er betyder mer än vad ni kan tro. Tack igen

2008-10-13 @ 13:26:40
URL: http://fotini.blogg.se/
Postat av: Linn

Du vet att jag också finns här hörru! :) Jag kan alltid ställa upp, jag har ju aldrig något för mig! Det enda jag gör om dagarna är att vara hundvakt, men om du säger till så får dom klara sig själva vetdu!

Och de om vi ska göra något nån dag så bestämmer jag nu! Onsdag, du, jag och Lotta på mingan! :D

2008-10-13 @ 20:41:45
URL: http://lyxlirare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0