Waikiki

Terve terve!( eller måste man skriva Aloha nu när man är här eller):D

Natten har vart lika tuff för mig(lotta) inatt igen. Tar sin lilla tid innan man kommer in i den rätta tiden här, 11 timmars skillnad är jäkligt mycket. Vi somnade vid 11 igår natt men så vaknar man ca 1 gång i timmen och har svårt att somna om, tur att Sofia tog med sig laptopen så man kan kolla på film när det händer.

Imorse när vi öppnade våra små söta ögonlock så fick vi se att det var klarblå himmel. Vi skuttade upp ur sängen (iaf jag lotta, sofia är väldigt seg på morgonen) väldigt glada, för det innebar att vi skulle åka till Waikikibeach.
Waikikibeach är den kändaste ön här på Hawaii. Om man googla på Hawaii så är det Waikikibeach som kommer upp.

Vi hade ställt in oss på att få klämma ner oss på stranden mitt bland alla människor, det är en sån populär strand som alla åker till så man får nästan lova att dela badlakan på stranden för att det är så trång. Men vi åkte till slutet på stranden där det var väldigt lungt och härligt och där vi fick ligga i fred.

Nu kan man bocka av på "att göra listan i livet" att man badat i stilla havet. Det klara vattnet som är alldeles turkost.

Vi låg och solade i ca tre timmar, vilket räcker gott och väl när man är så vita som vi är. Sofia hade redan lite färg innan vi kom hit tycker jag, i alla fall om man jämnför med mig som nästan är blå i tonen för att jag är så vit. Men det ska det bli ändring på. Mamma, leta efter en brun jävel när du hämtar oss på arlanda om 2 veckor.

Nu sitter vi på hotellrummet, trötta och "bruna" efter dagens äventyr. Ska inte ljuga, brunar var att ta i. Röda som FAN är det rätta ordet. Vi har smörjt in oss rikligt med kylbalsam så snart är vi fit for fight igen. Vi var nere i affären för en stund sen och köpte upp ett 6-pack corona och en burk med jordnötter som vi nu sitter och delar på framför lite kortspel.

Här har ni två bilder från vårat hotellrum på 39:e våningen.











Kommentarer
Postat av: Bästaste Linda

Va härligt o se att ni har det så bra :) sola inte för mycket nu för då är det en som kommer vara blek som ett spöke i London sen!! ;)

O en sak till.. Jag ska fan ta ledigt o åka med o hämta er!



<3

2011-01-10 @ 08:55:03
URL: http://trophyeyes.blogg.se/
Postat av: sandra

Fyfaaaaaan, vad underbart det ser ut! Njut som fan nu tjejer!

2011-01-11 @ 12:13:55
URL: http://ksandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0