Det börjar närma sig 2 år

Idag har det gått 21 månader. På ett sätt är det mycket, men på ett annat inge alls.
Jag saknar dig Alexander varje dag. Du var den ända storebrorn som fanns kvar när inte Philip fanns kvar längre.
Var alltid lillasyster åt er två. Nu är jag storasystern. Att ha haft tre bröder till att ha en, det är en konstig grej.

Försöker att se framåt nu. Kan inte gräva ner mig själv. Ändå fast jag inte orkar mycket i min vardag.
Men för att du och Philip ska bli stolta så försöker jag. Jag vet att ni inte vill att jag ska gå samma väg som er, och det ska jag inte.
Ska till Stockholm på onsdag för att kolla in en jobb. Om jag nu skulle få det, så blir det att jag får pendla, vet inte om jag är redo för det heller. Det är en deltid också. Men kan vara värt att bara kolla och höra lite om det.
Ändå sen Philip dog ville jag här ifrån, till vilken stad som hellst.
Började kolla lägenheter och allt. Men orka inte ta tag i det till 100%.
Att bo i en liten stad är inte lätt när man har förlorat två bröder.
När man får blickar, folk kommer fram, frågar och allt dem har gjort. Nu nästan 2 år senare så är det lugnt på den fronten. Men jag vill fortfarande här ifrån. Börja om på en ny kula.
Men det är en del som ska till innan det, jobb, lägenhet, modet att lämna en ändå så kallas tryghet, sina vänner, den familj/släkt man har kvar. Men visst dom finns kvar. Och man kan alltid flytta tillbaka.
Livet är svårt, innan man hittar sin plats. Tror jag måste göra det innan jag kanske kan gå vidare.

Önskar att jag inte fick se dig som jag gjorde, den sista bilden av dig som jag fick se.


Satt och läste igenom min blogg lite och hitta 3 inlägg. Det finns så många flera. Detta är tre stycken 2008.

(2008-07-01)
"Kan börja berätta om min dag, min bror (Alexander) väckte mig ungefär 10,20, jag somnade 07,00 ungefär i morse så var något trött. Men iaf min bror undrade ifall jag ville käka mat med honom nere på stan vid 12,00 tiden. Så jag gick upp ur sängen vid 11,00 tiden. Tog på mig och fixade mig lite lätt.
Begav mig ner till stan, mötte min bror på EGO där han självklart köpte lite grejer.
Vi käkade mat på hyttan, så jäkla god mat, tog en black & white. Grymt gott."

(2008-07-16)
Min bror ringde runt 12 och undrade ifall vi skulle ner på stan och käkade, så vi drog ner till stan runt 12,30 tiden, käkade. Jag tog grillatlamm, mhh det var gott.
Sedan gick vi lite på stan och sedan hem.

(
2008-07-21)
Vaknade atomatiskt vid 8 tiden.  Min hjärna har nog ställt in sig på den tiden nu.
Men somnade om till ungefär 10 tiden men låg och drog mig till 11.
Gick ner käkade frukost.
Min bror ringde och undrade om vi skulle åka ner till stan, så vi drog ner till stan.
Han hämtade sina glasögon, vi gick till EGO. Jag gick till banken men det var för lång kö för att orka vara där.
Vi gick och fikade på kafé & kaka. Blåbärspaj med vaniljsås och hallon soda... mhh.
Sedan åkte vi hem, eller jag var utanför så sa min bror skulle inte du hämta ut ett paket? - jo?
- Men kom så åker vi och hämtar de så gjorde vi de.


Det finns så många flera såna här tillfällen när han bjöd på mat/fika nere på stan.
Saknar det så mycket.
Du finns med mig hela tiden. Saknar och älskar dig.


(5 månader då Philip hade gått bort, var det din begravning)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0